tiistai 11. syyskuuta 2012

Toivepostaus: Kaikki Khaijan hiustenhoidosta

Multa on tasaisin väliajoin toivottu postausta mun hiuksista. Hiukset ovatkin mulle yksi niistä jutuista, joihin panostan paljon. Esimerkiksi kun katsoo mun purnukka-arsenaalia kylppärinkaapissa on ihan ylivoimaisesti suurin osa niistä ihmeaineista tarkoitettu hiustenhoitoon. Varmasti teen eniten heräteostoksiakin juuri sillä saralla. Nytpä siis melkoinen maratonpostaus tuosta aiheesta. Vaikka tämä melkoisen tyhentävä postaus tällä erää onkin, varmasti tulen postailemaan hiusjuttuja vielä jatkossakin, ne kun itseänikin paljon kiinnostavat.

Mun hiukset ovat luonnostaan pitkät, paksut ja taipuisat. Ne saa ihan föönaamalla melko suoriksi, mutta ilman mitään toimenpiteitä tai kelin ollessa kosteat hiukseni kihartuvat. Hiukseni kasvavat nopeasti ja ovat tyypiltäänkin hyvin karheat. Kampaajan penkillä en ole vieraillut aika tarkkaan vuoden päiviin. Mulla on pienoinen kampaajakammo, ne kun aina menevät leikkelemään ihan liikaa pituutta pois. Siihen kun on vielä lisättynä harrastamani hyvin impulsiivinen värjäystoiminta, hiukseni eivät mitenkään parhaassa kunnossa ole. Näin kaikki kosteuttavat, siloittavat ja hoitavat tuotteet ovat päivittäisessä hiustenhoidossani ihan avainasemassa. En tulisi päivääkään toimeen ilman kunnon hoitsikoita, voin luvata!


Koitan venyttää pesuvälit mahdollisimman pitkiksi. Olen opetellut pois siitä tavasta pestä hiukset päivittäin. Nykyisin hiukset tulee pestyä 2-4 päivän välein, useimmiten 2-3 sanoisin. Jos mulla ei ole mitään sen kummempaa menoa tiedossa, annan hiusteni kuivua itse. Esimerkiksi yöllä löysällä ranskanletillä tai Lara Koon blogista bongaamallani kieputusnutturalla pidettynä saa hiuksiin kivat luonnolliset laineet. Jos haluan panostaa hiuksiin föönaan ne suoristusaineen ja ison harjan kanssa suoriksi tai kiharran kuivat hiukset GHD:lla  joko laineille tai kunnon kiharoille. Tuosta on pyydetty myös videota, mutta vanhan koneeni kanssa oli hieman teknisiä ongelmia. Jospa nyt vihdoin onnistuisi piakkoin, kun mun laitteisto on päivitetty nykypäivään.

Kuten jo mainitsinkin, multa löytyy todella paljon erilaisia hiustenhoitotuotteita. Niistä mulle on muodostunut muutamia lemppareita, joita voisin teille hieman esitellä. Mun hiuslaadulle kyseiset tuotteet ovat ihan korvaamattomia.


Shampoiden kanssa en ole niin hirvittävän tarkka. Kesän ajan käytin pk-seudulla mitä nyt ikinä mulla käsissäni olikaan. Yleensä jotain värjätyille hiuksille tarkoitettua tai kosteuttavaa tuotetta. Nyt mulla on käytössä taas nuo Bed Headin shampoo, sekä hoitsikka. Myös Aussien Miracle Moist -sarjan shampoo (löytyy tästä)  ja hoitoaine (löytyy tästä) ovat olleet mulla käytössä jo pitkään ennen noita Bed Headin tuotteita. Ne ovat osoittautuneet käytössäni oleavan sopivan hoitavia, mutta silti samalla peseviä.


Aussien Take The Heat 3 Minutes Miracle -tehohoito (löytyy täältä), oli kesän ajan mun ihan ykköslemppari. Vaikka se tehohoito onkin, olen sitä käyttänyt huoletta käytännössä jokaisessa pesussa. Muutamaa muutakin noita 3 Minutes Miracle tehohoitiksia olen kokeillut, mutta tuon on ollut ainoa täydellinen niistä mun hiuskille. Sekä Aussien, että Bed Headin tuotteissa on sellainen veikeän makea, mutta miellyttävä tuoksu. Tulee sellaisia purkkamaisia viboja ja mä ainakin tykkään. Hyvät tuoksut tuovat mielestäni sitä jotain luksuksen tuntua siihen suihkuhetkeen.


Viimeisimpänä olen nyt tutustunut Cosmetique.fi:n goodie bagista saamaani Macadamia Natural Oil -tuotesarjaan (löytyy täältä). Pitkästä aikaa jokin hiustenhoitosarja nousee noiden Aussien tuotteiden tasolle. Ensinnäkin tykkään tuotteiden eksoottisesta tuoksusta. Kuin ripaus etelänlomaa tuotaisiin kylpyhuoneeseen. Kuten aiemmassa kappaleessa ehkä selvisikin, olen koukussa tehohoitoihin. Erityisesti haluaisinkin nostaa esille sarjan tehohoidon (löytyy täältä), joka tekee hiuksista aivan vastustamattoman pehmeät, kerrassaan silkkiset.



Kosteisiin hiuksiin käytän tässä postauksessa hehkuttamaani Moroccan oilia. Mulla tosissaan näitä hiuksia senverran riittää, että käytän kosteisiin hiuksiin pari painallusta. Kuiviin latvoihin laitan vielä oman painalluksensa siloittamaan hiuksia. Ihan kerrassaan loistava hiusöljy!


Toinen loistava hiustuote on Paul Mitchellin Super Skinny Serum. Se siloittaa latvat täydellisesti ja saa hiukset ihan superkiiltäviksi! Olin lukenut runsaasti blogihehkutusta tästä tuotteesta ja nyt kesän lopulla sain omanikin koitutettua. Ja en vaihtaisi enää pois! Tuote löytyy täältä!


Noita ylläolevia tuotteita käytän aina tarpeen vaatiessa. Ne ovat myös mulle parhaiksi todettuja tuotteita jokainen sarjassaan. Suoristusvoiteena käytän OSIS+:n SOFT ´N´SRAIGHT voidetta (löytyy täältä). En käytännössä koskaan käytä suoristusrautaa, mutta tuon suoristusvoiteen avulla pelkkä fööni riittää suoristukseen.

Lakkaa käytän vain käytännössä kiharoihin tai tehdessäni kampauksia. Bed Headin Masterpiece -lakka on ehkä ainoita hyväntuoksuisia lakkoja maailmassa. Ei mitään liian pistäviä hajuja, kuten lakoissa tuntuu yleensä olevan. Lakassa on myös hyvin pitoa ja ainakin omat kiharani pysyvät hyvin koko illan ja seuraavankin päivän ojennuksessa.

Käytän kuivashampoita hiuspäivän pelastajina, tuomaan lisää tuuheutta, sekä kampausten alle helpottamaan muotoilua. Pieni ylistyslaulu kuivashampoolle tähän väliin, loistava keksintö! Kun tutustuin kuivashampoiden ihmeelliseen maailmaan kokeilin eri merkkien tarjoamia vaihtoehtoja, mutta tuo Klippoteketin versio on vain ylivoimaisesti paras. Noista isoimmissa purkeissa myytävistä tuotteista tuo on ainoa, jossa on sellainen sopivan karhea rakenne, jolla saan haluamaani volyymia ja tekstuuria hiuksiini.

Schwarzkopfin Smooth ´n chic -hoitovoide on ollut suosikkini pitkään. Vaikkakin Moroccanoil ja Super Skinny Serum ovatkin kivunneet sen paikalle, halusin esitellä kyseisen hoitsikan tässä postauksessa. Se saa hiukset ihanan pehmeäksi ja siloittaen hiukset samalla. Olen myös rakastunut kyseisen hoitsikan ihanaan tyttömäiseen tuoksuun. Ja onhan tuo purkkikin kieltämättä melkoisen söpö! Lisäksi kyseessä on ihan markettituote, joten se on hieman edullisempi kuin kanssasisarensa.

Käytän aina myös lämpösuojaa, jos vaikka vaan föönaankin hiukset. Tuo Herbinan lämpösuoja on tarttunut mukaani marketin hyllyltä ja toimii tällähetkellä sitä tehtävää.



Siinäpä olisi mun hiustenhoitoani pähkinänkuoressa. Olisihan tätä voinut tietenkin ripotella eri osiinkin, mutta jotenkin kuvittelen tämän aiheen kiinnostavan vain osaa, joten siinäpä sitten kunnon paketti asiasta kiinnostuneille. Toivottavasti tämä postaus nyt suunnilleen vastasi kysymyksiinne. Jos jokin asia kuitenkin jäi vielä askarruttamaan mieltä, kysykää ihmeessä! Yleensäkin tykkään kyllä toteuttaa mahdollisuuksien mukaan toivepostauksia, eli eikun ideoita vaan tulemaan! Ja muutenkin jos kysyttävää löytyy ihan mistä tahansa, eikun sähköpostia tai kommenttia tulemaan. Vastailen enemmän kuin mielelläni (-:

Nyt oikein hyviä öitä! Huomenna on luvassa ensin kunnon koulupäivä, josta lähden suoraan ainejärjestömme järjsestämään illanviettoon. Huomiseksi saattaisi kuitenkin olla asukuvia luvassa (;

<3:Khaija

2 kommenttia:

  1. Klippoteketin kuivis on parasta kyllä<3 Pari tuttua on haukkunu sen ihan maanrakoon..en tajua. Hyvää on! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä se on noi erilaiset hiuslaadut ja Se mitä tuotteelta hakee. Ite taas vihaan yli kaiken jossain blogeissa hehkutettuja kuivashampoita, jotka tekee hiukset ennemminkin liukkaaksi. Mut siis toi on ihan parasta! Hamstraan sitä yleensä aina Sokoksen 3+1 päiviltä, kun sieltä on saanut tota aina älyhalvalla!

      Poista